Παρασκευή 1 Απριλίου 2011

ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ –ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ εισιτήριο στις αστικές συγκοινωνίες!


ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ –ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ εισιτήριο στις αστικές συγκοινωνίες
Επιτροπή Πατήσια – Νέα Ιωνία


« Το κίνημα ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ αποτελεί την σημαντικότερη απειλή για την ελληνική κυβέρνηση»   σύμφωνα με το διεθνές πρακτορείο ειδήσεων Reuters 10/3/11

« Το 56% των Ελλήνων εγκρίνει τις ενέργειες του κινήματος ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ και μόλις το 39% τις καταδικάζει» συμφωνα με δημοσκόπηση της εταιρείας MRB 27/2/2011

 « Το ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ είναι ο βασικός κίνδυνος για  την κυβέρνηση» Κ.Παναγόπουλος αναλυτής της εταιρείας δημοσκοπήσεων ALCO

  • Το ποσοστό των οδηγών που αρνούνται να πληρώσουν διόδια αυξήθηκε από το 6% στο 18% σε ένα χρόνο. Καθημερινά πάνω από 8.000 οδηγοί αρνούνται να πληρώσουν διόδια. (τα στοιχεία από το Reuters και τις εταιρείες που ελέγχουν τα διόδια)
  • Το 40% των επιβατών στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ δεν πληρώνουν εισιτήριο. (inews.gr – 22/2/11)

Παρά την κατασυκοφάντηση, τα ψέματα των ΜΜΕ και τους απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς των Ρέππα-Πάγκαλου και ΣΙΑ και την ποινικοποίηση το κίνημα ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ αντέχει και συνεχίζει την δράση του.

ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ ΤΑ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΑ
«Ποιος θα πληρώσει τα ελλείμματα των συγκοινωνιών;» μας ρωτάνε τα παπαγαλάκια της κυβέρνησης. Καταρχήν να δούμε ποιος τα δημιούργησε. Βασικός υπεύθυνος είναι η πολιτική των κυβερνήσεων που τα τελευταία 12 χρόνια, ενώ έπρεπε να επιδοτούν σε ποσοστό 70% τις αστικές συγκοινωνίες Αττικής με βάση τον κρατικό προϋπολογισμό, τελικά έδιναν μόνο ένα μικρό ποσοστό που μετά βίας έφτανε αρχικά το 1/3 και σήμερα το 1/5 του ποσού που έπρεπε να δοθεί.

Ένα παράδειγμα. Σύμφωνα με στοιχεία του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ την τετραετία 2006-2009 ενώ έπρεπε να δοθούν για επιδότηση 2.173.148.000 ευρώ τελικά δόθηκαν μόλις 537.000.000 ευρώ, δηλαδή 1.6 δις λιγότερα.

Δεύτερο παράδειγμα. Τα χρέη 7 υπουργείων προς τον ΟΑΣΑ για την παροχή εκπτώσεων, εισιτηρίων κτλ. φτάνουν σήμερα τα 500.000.000 ευρώ.
Τα 2 παραπάνω ποσά είναι σχεδόν το ποσό του ελλείμματος του ΟΑΣΑ (2.3 δις ευρώ)
Και αυτό χωρίς να υπολογίζουμε: α) τα τοκοχρεωλύσια με τα οποία φορτώθηκε ο ΟΑΣΑ για να δανειστεί από τις τράπεζες, που κάθε χρόνο ξεπερνούν τα 100 εκατ. ευρώ
β) τους παχυλούς μισθούς και μπόνους ύψους δεκάδων χιλιάδων ευρώ που έπαιρναν τα διευθυντικά στελέχη του οργανισμού και τους οποίους διόριζε η εκάστοτε κυβέρνηση
γ) ότι λεφτά για επιδοτήσεις «δεν υπήρχαν» για τις δημόσιες συγκοινωνίες αλλά «υπήρχαν» για τις ιδιωτικές συγκοινωνίες και μεταφορές όπως του ΟΑΣΘ στη Θεσ/νίκη, τα σαπιοκάραβα τύπου Ρομίλντα στα οποία το κράτος δεν χρωστάει ούτε ευρώ!


ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ!!
* Αρνούμαστε να πληρώσουμε αυξημένο εισιτήριο στις αστικές συγκοινωνίες.
* Διεκδικούμε  δωρεάν μετακίνηση τις πρωινές ώρες(05.00 – 08.00πμ) όπως ίσχυε τις αρχές της δεκαετίας του 80, δωρεάν μεταφορά για ΑΜΕΑ, άνεργους, χαμηλοσυνταξιούχους, φοιτητές κτλ.
* Προοπτική και στόχος μας είναι μαζί με τους εργαζόμενους στα ΜΜΜ η κοινή πάλη για δημόσιες και ασφαλείς συγκοινωνίες, φιλικές στο περιβάλλον....

Ο ελληνικός λαός μέσα από την άμεση και την έμμεση φορολογία έχει πληρώσει πολλές φορές για να έχει δημόσιες και ποιοτικές συγκοινωνίες και αντί γι αυτό έχει:
* αύξηση 40% στην τιμή των εισιτηρίων
* δραστικό κόψιμο δρομολογίων λεωφορείων σε πολλές γραμμές
* την ατέλειωτη ταλαιπωρία του Ηλεκτρικού με την διακοπή λόγω έργων  της γραμμής Αττική-Μοναστηράκι από τις 26 Ιούλη του 2010.

ΔΕΝ ΜΑΣ ΦΟΒΙΖΟΥΝ – ΜΑΣ ΕΞΟΡΓΙΖΟΥΝ!
Τώρα η κυβέρνηση προσπαθεί να κάμψει το κίνημα με την δημιουργία νέου σώματος ελεγκτών σε συνεργασία με την αστυνομία και αργότερα με την επιβολή ηλεκτρονικού –και πιο ακριβού- εισιτηρίου την εκμετάλλευση του οποίου θα αναλάβουν ιδιώτες.
Η απάντηση στην νέα προσπάθεια καταστολής και ποινικοποίησης του κινήματος πρέπει να είναι οργανωμένη και συλλογική. Οι ελεγκτές μπορούν να φοβίσουν μεμονωμένα άτομα δρώντας σαν κεφαλοκυνηγοί και κρατώντας μέρος του προστίμου για την τσέπη τους.
Δεν μπορούν όμως να επιβάλλουν πρόστιμα σε 5-10 μέλη μιας επιτροπής σε ένα λεωφορείο. Κατ’ επέκταση η κυβέρνηση δεν μπορεί να στείλει στα δικαστήρια ένα μαζικό κίνημα εκατοντάδων χιλιάδων.


ΤΙ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΝΩ
* Να φτιάξεις επιτροπή ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ στο χώρο σου (παρέα, σχολείο, σχολή, πολυκατοικία, χώρο δουλειάς).
* Να έρθεις στην επιτροπή ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ Πατήσια-Ν.Ιωνία που δραστηριοποιείται από τον Φλεβάρη του 2011 στις γειτονιές μας με συσκέψεις, παρεμβάσεις σε μέσα μεταφοράς στην περιοχή μας,  συμμετοχή σε κοινές κεντρικές δράσεις άλλων επιτροπών της Αθήνας.
Συμμετέχουμε επίσης και σε άλλες κινήσεις που υπάρχουν στις γειτονιές μας και δραστηριοποιούνται ενάντια στις συγχωνεύσεις σχολείων, νοσοκομείων κτλ.
* Να βοηθήσεις με όποιο άλλο τρόπο κρίνεις εσύ χρήσιμο π.χ πολυμέσα, μπλογκ, παροχή νομικών υπηρεσιών κτλ...

Ο καθένας μόνος του δεν μπορεί! Όλοι μαζί όμως μπορούμε να αντισταθούμε

Επιτροπή ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ ΠΑΤΗΣΙΑ – ΝΕΑ ΙΩΝΙΑ

Blog: denplironopatissia.blogspot.com
Τηλ: Πατήσια: 6976436302 (Τάκης)
         Ν.Ιωνία: 6937123505 (Κυριάκος)

Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011

'Εν κρυπτώ' η Γενική Συνέλευση των Μετόχων της ΗΣΑΠ Α.Ε. και η παραχώρηση σε ιδιώτες του ηλεκτρονικού εισιτηρίου!

ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΗΣΑΠ
ΕΔΡΑ: ΠΕΙΡΑΙΑΣ (ΜΕΓΑΡΟ Η.Σ.Α.Π.) ΠΛΑΤ. ΛΟΥΔΟΒΙΚΟΥ 1             ΑΘΗΝΑ ΜΕΝΑΝΔΡΟΥ 51 Β  
ΤΗΛ:  210. 41.19.965 - 210. 52.28.664 FAX: 210.41.26.322 - 210.52.43.451

web pages: http://www.isap-union.gr http://www.somsyntaxiouchon-isap.gr
ΕΡΓΑΤΙΚΟΥΣ ΣΥΝΤΑΚΤΕΣ 
ΣΥΝΤΑΚΤΕΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ 
         
Πειραιάς 30/3/2011
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
  • Την εκχώρηση σε ιδιώτες μέσω ΣΔΙΤ, αποφάσισαν τα Διοικητικά Συμβούλια του ΟΑΣΑ και των ΗΣΑΠ, για το αυτόματο σύστημα συλλογής κομίστρου.
  • "Εν κρυπτώ"  η Γενική Συνέλευση των Μετόχων της ΗΣΑΠ Α.Ε.

    Πριν ακόμη στεγνώσει το μελάνι του νέου νόμου για τις συγκοινωνίες 3920/2011 και παρά τις δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών κ. Ρέππα για τη διατήρηση του Δημόσιου χαρακτήρα των συγκοινωνιών, επιβεβαιώνονται όλα όσα καταγγείλαμε κατά την ψήφιση του νόμου, ότι δηλαδή το επόμενο διάστημα θα επιχειρηθεί η εκχώρηση μέσω ΣΔΙΤ κερδοφόρων υπηρεσιών ή εργασιών  των εταιριών λειτουργίας , σε ιδιώτες επιχειρηματίες.
    Η αρχή γίνεται σήμερα με το ΄΄αυτόματο σύστημα συλλογής κομίστρου΄΄  το οποίο  μετά από απόφαση του Δ.Σ του ΟΑΣΑ εκχωρείται σε ιδιώτες χωρίς να λαμβάνονται υπόψη  ούτε οι ιδιαιτερότητες του κάθε φορέα, ούτε οι υπάρχοντες εργαζόμενοι που υποστηρίζουν σήμερα το όλο σύστημα έκδοσης, ακύρωσης, είσπραξης και διακίνησης των εισιτηρίων, ούτε αυτών που εργάζονται  στην  τεχνική υποστήριξη λειτουργίας και συντήρησης των εκδοτικών και ακυρωτικών μηχανημάτων.
    Για το θέμα αυτό και κυρίως για τις τεχνικές προδιαγραφές του συστήματος, κλήθηκε να αποφασίσει στην συνεδρίαση της 23/3/2011 και το Δ.Σ της Α.Ε ΗΣΑΠ, αλλά και τα Δ.Σ των άλλων Εταιριών (ΑΜΕΛ κ.λπ) .
     Για την ίδια ημέρα  είχε αποφασιστεί και η πραγματοποίηση ΄΄κεκλεισμένων των θυρών ΄΄  της  Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της Εταιρίας, η οποία θα ήταν και η τελευταία για την ΗΣΑΠ Α.Ε .

     Μετά την απόφαση των Σωματείων των Εργαζομένων για παρέμβασή τους στην συνεδρίαση στο Δ.Σ της Εταιρίας, προκειμένου να διασφαλιστούν οι εργαζόμενοι και οι θέσεις εργασίας στο σύστημα ΄΄ συλλογής κομίστρου΄΄, αλλά και την από κοινού απόφαση  διαμαρτυρίας με το Σωματείο Συνταξιούχων για τη μη πρόσκλησή μας -για πρώτη φορά μετά την εξαγορά της Εταιρίας το 1976- στη γενική συνέλευση των μετόχων, ο Πρόεδρος και ο Διευθύνων Σύμβουλος των ΗΣΑΠ αποφάσισαν την ΄΄ εν κρυπτώ΄΄   πραγματοποίηση της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων στα γραφεία του ΟΑΣΑ και της συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου το Σάββατο 26 Μαρτίου 2011 στα γραφεία του Γεν. Γραμματέα του Υπουργείου Περιβάλλοντος ( !!!), χωρίς  την παρουσία των εκπροσώπων των εργαζομένων στο Δ.Σ, οι οποίοι διαμαρτυρόμενοι για την όλη μεθόδευση, αρνήθηκαν να προσέλθουν.
     Καταγγέλλουμε τις μεθοδεύσεις  και τις διαδικασίες express του Προέδρου των ΗΣΑΠ Σαρ. Μιχαλόπουλου και του Δ/ντος Συμβούλου Χ. Αραπατσάκου, οι οποίοι λειτουργούν σαν πειθήνια όργανα της κυβέρνησης του Υπουργείου Υποδομών και Δικτύων και του ΟΑΣΑ, χωρίς καμία προσωπική στάση ευθύνης και χωρίς σεβασμό απέναντι σε μια Εταιρία και στους εργαζόμενους σε αυτή, που για 142 χρόνια εξυπηρετούν τους επιβάτες του λεκανοπεδίου της Αττικής.

     Είναι η πρώτη φορά στα χρονικά της Εταιρίας, που το Διοικητικό  της Συμβούλιο συνεδριάζει εκτός των γραφείων της, σε γραφεία μάλιστα άλλου Υπουργείου  και η Γενική Συνέλευση των μετόχων πραγματοποιείται  ερήμην όλων και στα κρυφά,  στα γραφεία του ΟΑΣΑ .
    Το  ΄΄κατόρθωμα΄΄ αυτό ανήκει στον Πρόεδρο και το Δ/ντα Σύμβουλο της Εταιρίας ΗΣΑΠ Α.Ε, του ΟΑΣΑ,  αλλά και στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Δικτύων.
Άραγε από ποιους θέλουν να κρυφτούν και τι θέλουν να κρύψουν;
Τους καταγγέλλουμε γιατί με την όλη στάση και συμπεριφορά τους,  αποδεικνύουν ότι είναι   ΄΄ξένο σώμα΄΄  τόσο για την Εταιρία, όσο και για τους εργαζόμενους που εργαστήκαν και εργάζονται σ΄ αυτή.
   Σε αυτούς που έγραψαν και συνεχίζουν να γράφουν την ιστορία αυτής της επιχείρησης.    
                   
       

Οι Διοικήσεις

   http://www.isap-union.gr/index.php?page=2&kod=&id=443

Άρθρο του ΒΗΜΑτος για το νεο σώμα "Κεφαλοκυνηγών" - τα σχόλια δικά σας!!!

Ελεγκτές ΟΑΣΑ με στολή, ειδικό σήμα και εφοδιασμένοι με laptop θα επιβιβάζονται στα λεωφορεία για την αντιμετώπιση των τζαμπατζήδων από τις 4 Απριλίου

Μία ειδική ένστολη ομάδα θα κάνει την εμφάνισή της από τις 4 Απριλίου (σε πρώτη φάση) στους αθηναϊκούς δρόμους. Πρόκειται για τους «ελεγκτές ΟΑΣΑ», οι οποίοι θα φέρουν... στολή (μπλε T-shirts) και ειδικό σήμα και θα είναι εφοδιασμένοι με... laptop το οποίο θα είναι συνδεδεμένο με την Εφορία. Οι ελεγκτές θα επιβιβάζονται στα λεωφορεία για την αντιμετώπιση των τζαμπατζήδων.

«Στόχος τους είναι η πρόληψη και ο έλεγχος» είπε στο «Βήμα» ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κ. Χ. Τσιόκας, ο οποίος αποκάλυψε ότι το υπουργείο έχει συνάψει συμφωνίες συνεργασίας των ελεγκτών αυτών με την Αστυνομία και τη Δημοτική Αστυνομία. Με δυο λόγια δεν θα μπορούν να συλλαμβάνουν τους παραβάτες, αλλά εάν χρειασθεί θα ζητούν τη βοήθεια της Αστυνομίας. 


Προς το παρόν θα βεβαιώνουν τις παραβάσεις και θα επιβάλλουν πρόστιμο (περίπου 20πλάσιο της τιμής του εισιτηρίου) για το οποίο θα ενημερώνεται απευθείας η Εφορία μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών.

«Χάνουμε 6 εκατ. ευρώ το μήνα από τους τζαμπατζήδες, δεν μπορεί να συνεχισθεί άλλο αυτή η κατάσταση. Η παραβατικότητα είναι μεγάλη, χάνει λεφτά το Δημόσιο. Με τους ελεγκτές θα περιορίσουμε έως το τέλος του χρόνου τη ζημιά κατά 10%» δήλωσε ο κ. Τσιόκας.

Σε πρώτη φάση θα βγουν στους δρόμους 150 ελεγκτές και ως το τέλος του έτους θα αυξηθούν σε 250. Θα έχουν προϊστάμενο και μόνο σε αυτόν θα αναφέρονται.

Την ίδια ημέρα (4 Απριλίου) προκηρύσσεται και ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό εισιτήριο και το υπουργείο προσδοκά περαιτέρω μείωση των τζαμπατζήδων.


ΠΗΓΗ www.tovima.gr

Τετάρτη 30 Μαρτίου 2011

«Τα εισιτήριά σας, παρακαλώ»... «Εγώ δεν πληρώνω εισιτήριο»!

Του Φοίβου- Σταύρου Μακρίδη


Έτσι ξεκίνησε ο… διάλογος που είχα με τους ελεγκτές του ΟΑΣΘ μέσα στο αστικό λεωφορείο (Θεσσαλονίκη, νούμερο 14, Άνω Τούμπα- Ν.Σ. Σταθμός) την Τετάρτη 16/3. Όταν με πλησίασε ο ελεγκτής, του ανέφερα αμέσως ότι «δεν πληρώνω εισιτήριο, γιατί διαμαρτύρομαι ενάντια στις αυξήσεις, και συμμετέχω στο κίνημα Δεν Πληρώνω». Ο ελεγκτής ζήτησε τα στοιχεία μου, με απείλησε ότι θα καλέσει την αστυνομία, ενώ μου είπε το πρωτάκουστο ότι δεν μπορώ να διαμαρτύρομαι μόνος μου μέσα στο λεωφορείο! Όταν του είπα ότι δεν είχα καμία διάθεση να του δώσω τα στοιχεία μου, ότι δε θα περίμενα την αστυνομία και ότι είναι συνταγματικό μου δικαίωμα να διαμαρτύρομαι, ακόμα και ατομικά, τότε με αμηχανία μου είπε: «ακυρώνεις τον ρόλο μου».

Στη συνέχεια ήρθε και ο δεύτερος ελεγκτής να μου δώσει τρεις «επιλογές»: ή θα πήγαινα να κόψω εισιτήριο, ή θα μου έκοβε πρόστιμο ή θα κατέβαινα απ’ το λεωφορείο. Ήρθε σε αμηχανία, γιατί του δήλωσα ότι θα κατέβω στη στάση που θέλω, χωρίς να κόψω εισιτήριο και χωρίς να του δώσω τα στοιχεία μου - όπως και έγινε!

Είναι αλήθεια ότι άμα ήμουν ένας έφηβος, οι ελεγκτές θα είχαν μεγαλύτερο θράσος, ενδεχομένως να με έπιαναν απ’ τον γιακά ή να με έβριζαν. Είναι αλήθεια, επίσης, ότι έχουν ακούσει τα περιστατικά των συναδέλφων τους, που έχουν μπλέξει στα νομικά κενά και έχουν βρεθεί στα αστυνομικά τμήματα για παράνομη παρακράτηση (βλ "Θεσσαλονίκη: Μια 15χρονη μαθήτρια έστειλε τους ελεγκτές στο τμήμα!"). Όπως είναι επίσης αλήθεια ότι αυτό που τους ενόχλησε περισσότερο ήταν ότι είχαν απέναντί τους έναν «τζαμπατζή» που μιλούσε δυνατά και ψύχραιμα για τα 120 εκατομμύρια που παίρνει ο ιδιωτικός ΟΑΣΘ, ως επιδότηση, από τη φορολογία μας, και για το κίνημα Δεν Πληρώνω!

Οι ελεγκτές συνειδητοποίησαν ότι δεν μπορούσαν να επιβληθούν με τρομάρες και φοβέρες, οπότε άρχισαν να «επιχειρηματολογούν» με πραγματικές γελοιότητες του τύπου «επιβαρύνεις το κοινωνικό σύνολο, γιατί έτσι θα έρθουν νέες αυξήσεις κι αν διαφωνείς με τις αυξήσεις, να πηγαίνεις στον οδηγό και να του δίνεις τα 60 λεπτά του προηγούμενου εισιτηρίου»!

Το κίνημα Δεν Πληρώνω έχει δείξει μέσα σε δύο μόλις μήνες τις πραγματικές δυνατότητές του, με αποτέλεσμα το διεθνές ειδησιογραφικό πρακτορείο Reuters να προειδοποιεί ότι είναι «η σημαντικότερη απειλή για την κυβέρνηση». Πρέπει, λοιπόν, να μην επαναπαυτούμε στα νομικά παράθυρα που υπάρχουν, αλλά να οργανωθούμε στις γειτονιές μας και στους χώρους εργασίας, σε επίπεδο σχολών για να φτιάξουμε επιτροπές παντού! Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να γίνουμε ένα μαζικό και οργανωμένο κίνημα, που θα μπορέσει να κερδίσει!

«Δεν Πληρώνω»: κοινή κινητοποίηση για ΟΑΣΘ και ΟΣΕ στην Θεσσαλονίκη

Του Νίκου Αναστασιάδη –  Θεσ/νίκη
Από τις πιο σημαντικές μέχρι τώρα ήταν η κινητοποίηση το Σάββατο που πέρασε, 19 Μάρτη, στη Θεσσαλονίκη. Το κίνημα  ενάντια στις αυξήσεις των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ συναντήθηκε με κινήσεις πολιτών που αντιδρούν στην κατάργηση των δρομολογίων των τραίνων στις περιοχές της Μακεδονίας. Πάνω από 500 άτομα συμμετείχαν στην συγκέντρωση και την διαδήλωση που ακολούθησε. Το κλίμα ήταν πολύ καλό, και έγινε εμφανής η ανάγκη συντονισμού των αντιστάσεων που αναπτύσσονται.

ΟΣΕ: αύξηση των εισιτηρίων, κόψιμο δρομολογίων

Με το πρόσφατο νόμο της κυβέρνησης για τον ΟΣΕ, η σιδηροδρομική συγκοινωνία χτυπιέται, και ήδη έχουν αρχίσει να φαίνονται τα αποτελέσματα. Εκτός από την τσουχτερή αύξηση των εισιτηρίων, ξεκίνησαν και περικοπές δρομολογίων, όπως της γραμμής Έδεσσα- Φλώρινα, με συνέπεια η Φλώρινα αυτή τη στιγμή να μην έχει σύνδεση με σιδηρόδρομο.

Για να αντισταθούν σε αυτές τις εξελίξεις επιτροπές κατοίκων από τις περιοχές Έδεσσα, Φλώρινα, Κοζάνη, Νάουσα, Άρνισσα, Βέροια συντονίστηκαν και ξεκίνησαν από την Έδεσσα με τραίνο, όπου αρνήθηκαν να καταβάλουν εισιτήριο, και κατέληξαν στην Θεσσαλονίκη, στην κοινή συγκέντρωση στον σταθμό του ΟΣΕ.

Σημαντική επίσης ήταν η συμμετοχή και του σωματείου των εργαζομένων στον ΟΣΕ, που στήριξε την κινητοποίηση αυτή. Ας σημειωθεί ότι για πρώτη φορά σε τέτοια κινητοποίηση συμμετείχαν μέλη του ΠΑΜΕ με πανό!

Στον σταθμό του ΟΣΕ στην Θεσσαλονίκη είχαμε μαζευτεί μέλη των κινήσεων που απαρτίζουν τους «Επιβάτες Θεσσαλονίκης» που τους υποδεχτήκαμε σε πανηγυρικό κλίμα. Ακολούθησε συγκέντρωση και πορεία στους δρόμους της πόλης.

Νέα προσπάθεια να χτυπηθεί το κίνημα από τον ΟΑΣΘ

Ο ΟΑΣΘ, προκειμένου να συνεχίσει να εκμεταλλεύεται τους επιβάτες και να βγάζει κέρδος στις πλάτες μας, κάνει μια νέα προσπάθεια να χτυπήσει το κίνημα «Δεν Πληρώνω». Αφού δεν πέρασε η προπαγάνδα περί «τζαμπατζήδων», αφού δεν σταματήσαμε μετά την ψήφιση του νέου νόμου που κάνει την μη πληρωμή εισιτηρίου πταίσμα, ο ΟΑΣΘ προσπαθεί να στρέψει τους εργαζόμενους και τους επιβάτες ενάντια στο κίνημα.

Την Παρασκευή 18/3 κυκλοφόρησε μια ανακοίνωση από το Σωματείο Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ η οποία αναφέρει ότι από εδώ και πέρα όταν μπαίνουν μέλη του κινήματος «Δεν Πληρώνω» στα λεωφορεία οι οδηγοί θα τα ακινητοποιούν. Η πρόφαση που χρησιμοποιούν είναι η ασφάλεια του δρομολογίου, γιατί όπως αναφέρουν δημιουργείται αναστάτωση από τα συνθήματα και υπάρχει κίνδυνος πρόκλησης ατυχημάτων! Με αυτή τη γελοία δικαιολογία λοιπόν προσπαθούν να στρέψουν τους επιβάτες του λεωφορείου, που προφανώς θέλουν να πάνε στην δουλειά τους ενάντια στο κίνημα.

Μας κάνει εντύπωση πώς είναι δυνατόν ένα σωματείο εργαζομένων να στρέφεται ενάντια σε ένα κίνημα που διεκδικεί πιο φτηνές μεταφορές για τους εργαζόμενους, τους συνταξιούχους και την νεολαία. Και μάλιστα την ίδια στιγμή που οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας έχουν πάρει απόφαση υποστήριξης του κινήματος. Προφανώς η απόφαση αυτή έχει να κάνει με το γεγονός ότι ένα μέρος των εργαζομένων είναι ταυτόχρονα και μέτοχοι του ΟΑΣΘ, και επίσης ότι ένα μέρος των μετοχών ανήκει στο «Συναιτερισμό των Εργαζομένων του ΟΑΣΘ».

Φανταζόμαστε ακόμα ότι έχουν ασκηθεί πιέσεις από την διοίκηση στους εργαζόμενους που δεν είναι μέτοχοι, με το επιχείρημα ότι αν συνεχίσει το κίνημα «Δεν Πληρώνω» θα γίνουν απολύσεις. Όπως και να έχει είναι μια απαράδεκτη απόφαση, που πρέπει να καταδικαστεί από όλο το εργατικό κίνημα της πόλης. Οι εργαζόμενοι πρέπει να ξέρουν ότι δεν έχουμε τίποτα μαζί τους προσωπικά, αλλά σε αυτή την αντιπαράθεση πρέπει να διαλέξουν στρατόπεδο: θα βοηθήσουν την Διοίκηση να ξεζουμίσει τα φτωχά στρώματα της πόλης ή θα βοηθήσουν το κίνημα να πετύχει μια νίκη που θα αφορά όλους μας;

Να ανατρέψουμε και αυτή την επίθεση στην πράξη

Η προσπάθεια του ΟΑΣΘ για την ακινητοποίηση των λεωφορείων ξεκίνησε το Σάββατο το πρωϊ, όταν η Πρωτοβουλία Κατοίκων Ωραιοκάστρου ξεκίνησε να κατεβαίνει για να συμμετέχει στην κινητοποίηση. Μετά το τέλος της πορείας, οι συμμετέχοντες επιβιβαστήκαμε σε λεωφορεία, καλώντας τους επιβάτες να μην ακυρώνουν το εισιτήριο, χωρίς όμως ντουντούκες και πανό για να μην δώσουμε αφορμή για την ακινητοποίηση των λεωφορείων.

Σε όλα τα λεωφορεία έγινε προσπάθεια ακινητοποίησης από τους οδηγούς, με εντολές από την Διοίκηση του ΟΑΣΘ. Οι οδηγοί απαιτούσαν να κατέβουν τα μέλη του κινήματος προκειμένου να συνεχίσει το δρομολόγιο. Εμείς απαντούσαμε ότι δεν παρεμποδίζουμε το έργο του οδηγού και απαιτούσαμε να συνεχίσει το λεωφορείο την διαδρομή του. Η συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου ήταν μαζί μας, και γινόταν «εξέγερση» κάθε φορά που σταματούσε το λεωφορείο, μην αφήνοντας άλλη επιλογή στον οδηγό από το να συνεχίσει να οδηγάει.

Στα λεωφορεία που ακινητοποιήθηκαν, τα μέλη του κινήματος κάλεσαν οι ίδιοι την αστυνομία και κατήγγειλαν τον οδηγό για παρακώλυση συγκοινωνίας. Η αστυνομία αποφάνθηκε ότι το λεωφορείο πρέπει να συνεχίσει την πορεία του, και το ότι υπάρχουν μέσα σε αυτό άτομα που δεν έχουν πληρώσει εισιτήριο δεν είναι δικαιολογία για να ακινητοποιηθεί, αλλά θέμα που πρέπει να λύσουν οι ελεγκτές. Τα λεωφορεία ξεκίνησαν ξανά μέσα σε χειροκροτήματα.

Η μαζικότητα το κλειδί

Φάνηκε από τα τελευταία γεγονότα ότι όταν το κίνημα είναι αποφασισμένο δεν μπορούν να το σταματήσουν. Το κλειδί για να ανατραπεί και αυτή η απόφαση και να πιεστεί ο ΟΑΣΘ να πάρει πίσω τις αυξήσεις είναι η μαζικότητα. Πρέπει άμεσα να δημιουργηθούν επιτροπές σε κάθε γειτονιά και να οργανώνουν τακτικά τέτοιες παρεμβάσεις. Όσο είμαστε πολλοί δεν μπορούν να μας σταματήσουν όποια κόλπα και αν σκαρφιστούν.

Reuters: το κίνημα «Δεν Πληρώνω» η σημαντικότερη απειλή για την ελληνική κυβέρνηση

Του Χάρη Σαββίδη


Ως τη «σημαντικότερη απειλή για την κυβέρνηση» παρουσιάζει ρεπορτάζ του διεθνούς πρακτορείου ειδήσεων Reuters το κίνημα «Δεν πληρώνω».

Το πρακτορείο χαρακτηρίζει το κίνημα

«πιο ύπουλο κι από τις απεργιακές κινητοποιήσεις ή τους αναρχικούς που πετάνε μολότοφ»
και τονίζει ότι απειλεί να υπονομεύσει την εφαρμογή του Μνημονίου. Κι αυτό γιατί όχι μόνο «υπονομεύει» τα δημόσια οικονομικά αλλά θέτει και σε κίνδυνο έργα εργολάβων στους αυτοκινητοδρόμους, ύψους 8,7 δισ. ευρώ.

«Δεν είναι εύκολο να κατέβουν στους δρόμους με μολότοφ αλλά είναι εύκολο να πουν ''δεν πληρώνω''»

τονίζεται ενώ το πρακτορείο απευθύνεται στον δημοσκόπο, Κ. Παναγόπουλο, ο οποίος χαρακτηρίζει το κίνημα «δεν πληρώνω» ως τον βασικό κίνδυνο για την κυβέρνηση.

Το Reuters επικαλείται και δημοσκόπηση της MRB, σύμφωνα με την οποία το 56% των Ελλήνων εγκρίνει τέτοιες ενέργειες και μόλις το 39% τις καταδικάζει.
Παραθέτει, δε, την διεύθυνση του site (http://denplirono.wordpress.com), το οποίο αναφέρει ότι έχουν επισκεφτεί πάνω από 82.000 άτομα ενώ υποστηρίζει ότι 10.000 άτομα είναι ήδη δηλωμένα μέλη του κινήματος.

Στο άρθρο γίνεται αναφορά στο πρόγραμμα περικοπών σε μισθούς και συντάξεις, στις αυξήσεις φόρων αλλά και στις βολές που εξαπολύουν οι πολίτες σε διεφθαρμένους πολιτικούς. Ως αποτέλεσμα, αναφέρει,

«ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι αρνούνται να πληρώσουν σε αυτοκινητόδρομους, δημόσιες μεταφορές και τέλη για την κρατική τηλεόραση».

Στο άρθρο φιλοξενούνται δηλώσεις μελών του «κινήματος» που ζητούν δωρεάν πρόσβαση σε όλους τους δρόμους, καθώς και εκπροσώπου των εργολάβων της Νέας Οδού, που παραδέχεται ότι

«κάθε ημέρα πάνω από 8.000 οδηγοί αρνούνται να πληρώσουν διόδια» επιφέροντας στην εταιρεία ημερήσιες ζημιές 16.000 ευρώ.

Σύμφωνα με το Reuters, το ποσοστό των οδηγών που αρνούνται να πληρώσουν διόδια σε όλη τη χώρα αυξήθηκε από 6% σε 18% σε λιγότερο από ένα χρόνο.

Το άρθρο δίνει ιδιαίτερη έμφαση στον εκβιασμό των εργολάβων, να καταγγείλουν τις συμβάσεις για νέα έργα με την κυβέρνηση. Παραθέτει, μάλιστα, και την δήλωση του πρωθυπουργού, Γ. Παπανδρέου ότι «τυχόν ακύρωση οδικών έργων θα ήταν πλήγμα για τη χώρα».

Προβλέπει, δε, ότι το κίνημα θα επεκταθεί τελικά και στην μη καταβολή φόρων, υπονομεύοντας τις προσπάθειες (;) της κυβέρνησης να καταπολεμήσει την φοροδιαφυγή...

Θεσσαλονίκη: Μια 15χρονη μαθήτρια έστειλε τους ελεγκτές στο τμήμα!

Αναδημοσίευση από το blog των Επιβατών Θεσσαλονίκης
Το περιστατικό έγινε το βράδυ της 5/3 στην γραμμή 14, περίπου στις 8.30μ.μ. Όταν οι ελεγκτές του ΟΑΣΘ, ζήτησαν εισιτήριο από την 15χρονη μαθήτρια, αυτή τους δήλωσε ότι είναι μέλος του κινήματος «δεν πληρώνω» και ότι κάνει συνειδητή πολιτική πράξη , για τον λόγο αυτό, αρνείται να δώσει τα στοιχεία της, στους ελεγκτές και θα τα δώσει μόνο αν της τα ζητήσει κάποιος αστυνομικός. Τους δήλωσε, ότι επιθυμεί να κατεβεί στην επόμενη στάση, γιατί εκεί την περιμένει ο πατέρας της και ότι δεν έχουν δικαίωμα να την κρατήσουν.

Ο οδηγός έκλεισε τις πόρτες και οι ελεγκτές παρεμπόδισαν την έξοδο της ανήλικης φράζοντας την πόρτα με το σώμα τους, προκειμένου να μη μπορέσει να κατεβεί, ώστε να την οδηγήσουν, παρά την θέληση της στο τέρμα (σιδηροδρομικό σταθμό), όπου είχαν ειδοποιήσει την αστυνομία να τους περιμένει. Όταν έφτασαν στο τέρμα, την κρατούσαν μέσα στο λεωφορείο μαζί με άλλες δύο συμμαθήτριες της, που δεν είχαν εισιτήριο, λέγοντας τους, ότι περιμένουν την αστυνομία Η ανήλικη τους έλεγε συνεχώς, ότι διαπράττουν παράνομη κατακράτηση εις βάρος της κι ότι δεν έχουν δικαίωμα, να τους περιορίσουν την έξοδο από το λεωφορείο.

Μόλις ήρθε το περιπολικό, η μαθήτρια επέδειξε το δελτίο της αστυνομικής ταυτότητας στους αστυνομικούς, αφ’ ενός για να μην θεωρηθεί, ότι διαπράττει το αδίκημα της απείθειας αλλά και για να μην έχουν το δικαίωμα να την προσαγάγουν στο τμήμα, προκειμένου να εξακριβωθούν τα στοιχεία της. Ακολούθως ζήτησε από τα αστυνομικά όργανα, να οδηγηθούν οι ελεγκτές στην αστυνομία, διότι την κρατούσαν για μισή τουλάχιστον ώρα, παράνομα και χωρίς την θέληση της, πράγμα και το οποίο έκαναν.

Στο αστυνομικό τμήμα, δήλωσε ότι επιθυμεί την καταγραφή των όσων έγιναν στο δελτίο συμβάντος, προκειμένου να ενεργήσουν οι αστυνομικοί τα νόμιμα. Η ενέργεια αυτή, ήταν νομικά ορθή, προκειμένου να μην καταβληθεί στο κράτος, το παράβολο μηνύσεως αξίας 100 ευρώ. Τόσο η ανήλικη, όσο και οι γονείς της, δήλωσαν ρητά στους αστυνομικούς, ότι δεν δέχονται να μην καταγραφεί το περιστατικό στο βιβλίο συμβάντων.

΄Εξω από το τμήμα συγκεντρώθηκαν τριάντα άτομα, του κινήματος « ΕΠΙΒΑΤΕΣ» Θεσσαλονίκης, οι οποίοι φώναζαν ειρωνικά το σύνθημα: « Λευτεριά στους ελεγκτές».

Αφού έγινε η καταγραφή του περιστατικού, στο δελτίο συμβάντων, ενημερώθηκε τηλεφωνικά η εισαγγελέας υπηρεσίας και στις 11.45 μ.μ. αφέθηκαν οι ελεγκτές. Η εισαγγελική αρχή, έχει την υποχρέωση να κρίνει και να αποφασίσει, για την άσκησης ποινικής διώξεως ή μη εις βάρος των ελεγκτών, σύμφωνα με τα πραγματικά περιστατικά, που θα περιέλθουν σε γνώση της.

Η ανήλικη δήλωσε στους ελεγκτές, ότι θα συνεχίζει να μην πληρώνει εισιτήριο, ως πράξη πολιτικής ανυπακοής. Ο ένας εξ’ αυτών, την διαβεβαίωσε, ότι την επόμενη φορά που θα την δει, δεν πρόκειται να της κάνει έλεγχο και να της ζητήσει εισιτήριο, αλλά την παρακάλεσε απλά, να μην το κάνει θέμα…..κι αρχίσει να φωνάζει μέσα σ’ όλο το λεωφορείο « ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ», γιατί θα τον εκθέσει. Οι ελεγκτές πέρασαν ένα όμορφο Σαββατόβραδο στο αστυνομικό τμήμα, γιορτάζοντας επί τρεις ώρες «χαρούμενα» την Αποκριά!!!